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Waiting room educational media effect on preinjection anxiety for initial intravitreal injections

      Abstract

      Objective

      To ascertain the effectiveness of an educational web page in reducing anxiety associated with initial intravitreal anti–vascular endothelial growth factor injections.

      Design

      Single-centred, observation-enriched, randomized controlled trial.

      Participants

      Ninety-six patients receiving intravitreal injections at the Hamilton Regional Eye Institute.

      Methods

      Patients aged 18 years or older scheduled to receive their first intravitreal injection were randomized to either view an educational web page pertaining to the injection procedure or wait 30 minutes. Both groups then completed the State-Trait Anxiety Inventory (STAI). A third cohort of patients who previously had intravitreal injections waited 30 minutes before completing the STAI. The difference between STAI anxiety scores across cohorts 1 through 3 was assessed using analysis of variance and independent t tests where applicable.

      Results

      Ninety-six patients completed the STAI questionnaires, of which 55 (57.3%) were female and 86 (89.6%) were Caucasian. The mean age of participants was 68.5 ± 14.2 years, 72.7 ± 12.9 years, and 70.4 ± 11.7 years for control, intervention, and treatment-experienced cohorts, respectively. The mean STAI score was 40.3 ± 12.0 for the control cohort, 39.3 ± 11.1 for the intervention cohort, and 30.2 ± 9.9 for the treatment-experienced cohort. No significant difference in STAI scores was observed between intervention and control cohorts (p = 0.716). The effect size between treatment-naïve and treatment-experienced cohorts was high, ranging from 0.862 and 0.919, and the mean difference in STAI scores was significant.

      Conclusions

      Compared to treatment-experienced patients, treatment-naïve patients are more anxious. Electronic educational information about the intravitreal injection process may be ineffective at reducing procedure-induced anxiety.

      Objectif

      Vérifier l’efficacité de la lecture d’une page Web éducative pour réduire l’anxiété chez des patients qui vont recevoir pour la première fois une injection intravitréenne d’agent anti-facteur de croissance vasculaire endothéliale.

      Nature

      Essai clinique randomisé monocentrique, enrichi d’observations.

      Participants

      96 patients recevant des injections intravitréennes au Hamilton Regional Eye Institute.

      Méthodes

      Des patients âgés de 18 ans ou plus qui allaient recevoir leur première injection intravitréenne ont été répartis aléatoirement entre deux groupes. Ceux du premier groupe ont consulté une page Web éducative sur le procédé d’injection, tandis que ceux du deuxième ont attendu pendant 30 minutes. Les patients des deux groupes ont ensuite répondu au questionnaire intitulé State-Trait Anxiety Inventory (STAI) (questionnaire sur l’anxiété chronique et réactionnelle). Un troisième groupe formé de patients qui avaient déjà subi des injections intravitréennes a attendu 30 minutes avant de répondre au questionnaire. On a ensuite évalué l’écart entre les scores d’anxiété des groupes 1 à 3, au moyen d’un test ANOVA et de tests-t indépendants, là où cela s’appliquait.

      Résultats

      96 patients ont répondu au questionnaire STAI; 55 (57,3 %) étaient des femmes et 86 (89,6 %) étaient Caucasiens. L’âge moyen des participants était de 68,5 ± 14,2 ans pour le groupe témoin, de 72,7 ±12,9 ans pour le groupe d’intervention et de 70,4 ± 11,7 ans pour les patients préalablement traités. Le score STAI moyen était de 40,3 ± 12,0 pour le groupe témoin, de 39,3 ± 11,1 pour le groupe d’intervention et de 30,2 ± 9,9 pour le groupe de patients préalablement traités. On n’a pas observé d’écart significatif entre les scores STAI du groupe d’intervention et du groupe témoin (p=0,716). L’ampleur de l’effet entre les groupes des patients non encore traités et des patients préalablement traités était élevée, allant de 0,862 à 0,919, et l’écart moyen entre les scores STAI était significatif.

      Conclusions

      Comparativement à des patients préalablement traités, des patients non encore traités sont plus anxieux. Faire lire à des patients un document éducatif sur support électronique au sujet du procédé d’injection intravitréenne ne réduit pas l’anxiété associée à l’intervention à venir.
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